design
cont nou
web design logo
sageata sus
read feed rss acasa stiri din politica stiri din economie stiri din societate stiri din sanatate descopera stiri mondene stiri diverse stiri externe design
parfumuri
design

Sa vorbim despre universul fascinant al legislatiei rutiere. ( I )

design
design
04 Dec. 11 | DIVERSE
Habar n'aveam ca o masina poate avea un stapan. Stapani au animalele, sclavii si eventual mosiile -- majoritatea dintre ele incluzand animale, candva si sclavi. Eu stiam masinile au proprietari, fiind obiecte, bunuri. Insa... m-am inselat. Noroc ca mi-a mai deschis ochii Codul Rutier.
ZOOM & GALERIE
"Vehiculele declarate, potrivit legii, (...), fara stapan sau abandonate, se radiaza din oficiu in termen de 30 de zile (...)" -- se spune la carte, iar eu intr-o prima faza m-am amuzat. Am trecut formularea drept o perla a-la-Garcea, insa se pare ca ignorantul am fost eu. Conform DEX, stapanul este o persoana in a carei proprietate se gaseste un bun material.

Cu totii gresim. Dar sa continui...

Saptamana viitoare am programat examenul teoretic pentru categoria B, asa ca rasfoiesc Codul Rutier. Manualul este extrem de greoi, imbacsit cu informatie absolut inutila de genul "inspectia tehnica periodica a autovehiculelor apartinand institutiilor din sistemul de siguranta nationala se poate efectua si in statii proprii". De parca ma intereseaza pe mine unde isi poate repara autoturismele MApN-ul. Iar pe langa tonele de informatie inutila, Codul Rutier consta in reglementari care privesc toate categoriile de autovehicule, ceea ce este stupid. De pilda, de ce trebuie sa stiu eu care e diferenta dintre un moped si o motocicleta? -- anume faptul ca primul atinge maxim 45 km/h etc. In ce situatie ar conta aspectul pentru un sofer de autoturism? In niciuna!, deoarece chiar daca as opri si as cobori din masina pentru a verifica ceasul de kilometraj al calaretului singuratic, momentul in care informatia ar fi facut vreo diferenta este demult trecut.

Dar sa continui (deja-vu?)...

"In perimetrul statiilor mijloacelor de transport public de persoane pot fi amenajate doar spatii de asteptare pentru calatori si spatii pentru comercializarea legitimatiilor de calatorie." Un alt exemplu de informatie inutila. In plus, reglementarea nici macar nu-i respectata de cineva, statiile RATB gazduind de zeci de ani chioscuri care comercializeaza de la alimente pana la produse electronice si de parfumerie, multe dintre ele avand si cateva vitrine frigorifice insirate pe trotuar.

"Remorca usoara este remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg." Uau! Maxim cel mult 750 kg...

"Refuzul, impotrivirea sau sustragerea conducatorului unui autovehicul (...) de a se supune recoltarii probelor biologice sau testarii aerului expirat, in vederea stabilirii alcoolemiei (...), se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani." Sa ne amintim cazul Elenei Turcu, judecator de Dambovita. Tipa nu doar ca s-a impotrivit sfidand reprezentantii legii la modul "nu am ajuns eu sa suflu in fata politistului ca vrea politistul", dar a avut si o alcoolemie in sange de 1 g/l alcool pur in sange. Conform legii, o imbibatie alcoolica de 0,8 este pedepsibila cu inchisoare de la 1 la 5 ani.

Judecatoare a scapat fara pedeapsa. Personal, consider ca tipa trebuia sa primeasca o pedeapsa cumulata pentru impotrivire si alcoolemie, in acelasi mod in care unui om care foloseste acte false ii sunt cumulate pedepsele pentru fals si uz de fals.



Am sa inchei pentru moment cu articolul 91 din capitolul VI -- infractiuni si pedepse. Parcurgand capitolul, articol dupa articol se vorbeste despre ani si ani de inchisoare rezervati soferilor care pun in pericol integritatea si sanatatea participantilor la trafic. Ei bine, articolul 91 pare desprins dintr-un alt film. Iar asta nu doar pentru ca spre deosebire de celelalte articole nu se adreseaza soferilor, ci si pentru ca este neasteptat de bland. Suna cam asa:

"Neindeplinirea de catre unitatea de asistenta medicala autorizata care a efectuat examenul de specialitate a obligatiei de a comunica politiei rutiere faptul ca o persoana a fost declarata inapta pentru a conduce un autovehicul sau tramvai, daca s-a produs un accident de circulatie care a avut ca rezultat uciderea sau vatamarea integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau a mai multor persoane, ca urmare a afectiunilor medicale ale conducatorului de vehicul, se pedepseste cu amenda."

Adica... Medicul isi asuma o raspundere, cere o autorizatie si i se acorda. Este autorizat sa examineze un sofer si sa determine daca acesta este apt pentru condus. Medicul constata ca soferul sau viitorul sofer este inapt pentru a conduce, dar nu instiinteaza politia rutiera despre conditia sa medicala -- contrar obligatiei legale. Omul nostru continua sa sofeze si... datorita afectiunilor medicale care il fac inapt pentru condus provoaca un accident care se soldeaza cu un mort.

Iar medicul primeste o amenda. Grozav!...

Chestia asta aminteste de regimul special de care se bucura medicii care raspund pentru malpraxis doar in fata Colegiului Medicilor -- adica in fata breaslei, cunoscuta fiind solidaritatea de breasla din orice domeniu profesional. Asadar, daca nu gafeaza extrem de grav si exagerat de evident, medicul nu raspunde in fata nimanui. Si tot articolul 91 ma duce cu gandul la accidentul provocat de Serban Huidu -- cel soldat cu trei morti. S-a speculat atunci ca Serban Huidu n'ar mai fi fost apt pentru a conduce inca de anul trecut, de la accidentul suferit la ski. Stiti voi, cand s-a proptit intr-un conifer.

Sa ne imaginam ca a existat un medic care a constatat incapacitatea lui Huidu de a mai sofa. Daca medicul si-ar fi facut datoria morala sau profesionala, daca si-ar fi indeplinit macar obligatia legala, cele trei victime Serbanesti ar fi fost in viata astazi. Insa medicul n'a vorbit, oamenii au murit.
Mda!...
Se impune o amenda zdravana, insa nu pentru ca medicul sa se invete minte. Nu! Pentru ca amenda este doar o farama din spaga data de orice bogatan care nu accepta sa nu isi mai conduca bolidul niciodata... Amenda este necesara pentru ca familiile victimelor sa rasufle linistite stiind ca s-a facut dreptatate.

Va urma.


Stefan M.
PE ACEEASI TEMA : auto, trafic rutier, legi, institutii
NUME
E-MAIL
WWW
CUVANT
introdu cuvantul de validare
RECOMANDATE
... unde este Dumnezeul vostru?
Omul este cea mai spurcata specie din Univers. Nu exagerez. N'o spun pentru a starni curiozitati, ci pentru ca este purul adevar. Veti avea chiar voi opinii mai dure (...)
George Carlin - The American Dream
"Proprietarii acestei tari nu vor cetateni bine informati si bine educati capabili sa gandeasca critic. Nu vor oameni care sa fie destul de destepti pentru a sta la masa in bucatarie si a-si da seama cat de rau sunt calcati in pi- cioare de un sistem care i-a inselat in urma cu 20 de ani."
CELE MAI CITITE
Cumpara o stea pentru cineva drag (...)
Ultima moda printre romanticii incurabili din Romania este situl CumparaoStea.ro unde -- ati ghicit! -- se vand stele verzi. Aici, pentru numai 250 de lei, vesnicii (...)
Turistul blocat in Bucegi a fost salvat. Eu am...
Cazul bucuresteanului de 29 de ani care a fost salvat saptamana trecuta dupa ce s-a ratacit in Muntii Bucegi mi-a adus aminte ca si eu am trecut candva printr-o (...)
Japonezii prefera relatiile interumane in locul...
"Mentalitatea japonezilor este prima piedica in calea raspandirii crestinismului in Japonia." Cam asa se pune problema intr-o revista de opinie crestina. Ma revolta (...)
Status Pimp este o teapa?
Daca te tenteaza sa intrii in reteaua Status Pimp pentru a obtine un venit suplimentar depunand un efort minim, trebuie sa stii ca minime sunt si (...)
 
despre / contact / index / 2009-2017 © StatuiaNuda.ro
design design