design
cont nou
web design logo
sageata sus
read feed rss acasa stiri din politica stiri din economie stiri din societate stiri din sanatate descopera stiri mondene stiri diverse stiri externe design
parfumuri
design

Sa vorbim despre universul fascinant al legislatiei rutiere. ( III )

design
design
11 Dec. 11 | DIVERSE
Am sa va spun imediat ce anume mi-a mai scos peri albi din Codul Rutier. Mai intai hai sa ne amuzam dand click aici pentru a ameti pagina Google, sau aici pentru a inclina-o. Comanda din urma merge si cu cuvantul "askew". Eu am descoperit efectul cautand "tilt" si am crezut ca mi s-a virusat PC-ul.
ZOOM & GALERIE
Inca o data, raspunsurile corecte sunt marcate cu litere ingrosate.

Cand se reduce campul vizual al conducatorului auto?
a) cand dimensiunile parbrizului si ale lunetei sunt mai mici;
b) cand viteza de deplasare este mai mare;
c) cand indicatoarele rutiere sunt de mici dimensiuni.


In primul rand, "cand viteza de deplasare este mai mare" decat?... "Cand viteza de deplasare creste" era o formulare mai corecta. Insa varianta "b" n'ar fi fost nici atunci corecta, deoarece campul vizual este o caracteristica anatomica a ochiului si nu este redus decat de anumite afectiuni oculare. Ce-a vrut sa spuna "organul", si nu inteleg de ce tre' sa stam noi sa deducem ce-a vrut sa spuna proasta satului, este ca atunci cand viteza de deplasare se mareste campul observabil se micsoreaza -- ceea ce este o alta mancare de peste! Si nici macar acest lucru nu este adevarat deoarece campul observabil ramane acelasi, ingustarea fiind o aberatie optica.

Ce rol are marcajul continuu dublu din imaginea prezentata?
a) ...
b) nu permite trecerea sau incalcarea sa;
c) ...


Eu stiam ca marcajul continuu nu permite incalcarea, dar ca permite trecerea cat timp conducatorul auto isi scoate din portbagaj poduletul mobil si traverseaza marcajul in conditii de siguranta... cu dubla, tripla asigurare. De asemenea, conducatorul va avea asupra sa instalatia de brad pentru a putea semnaliza din cat mai multe beculete.

Sistemul de franare A.B.S. (Anti-lock Braking System) reprezinta:
a) ...
b) ...
c) un sistem pentru vehiculele motorizate, ce previne blocarea rotilor in timpul franarii.


... conteaza? Nu, nu conteaza! Unii oameni au nevoie de permisul auto pentru a conduce un harb de masina din anii '80 sau '90, si chiar nu-i intereseaza ce este ABS-ul. Sincer vorbind, nu cred ca intereseaze pe nimeni, cu exceptia mecanicilor si pasionatilor de masini -- de tunning sau pur si simplu de tot ce inseamna tehnologie auto. Mai sunt cativa care au auzit despre ABS accidental, poate ca au auzit si ce presupune sistemul, poate ca au si retinut... Ei bine, toti acesti cativa oameni stiu ce este acela ABS-ul. In rest... nimeni! Si asa este normal, ca nimeni altcineva sa nu stie, deoarece este o informatie aaaa-bsolut inutila in trafic.

Si atunci de ce sa pice cineva examenul din cauza acestei intrebari? -- pentru ca se poate intampla ca ea sa fie una dintre cele 5 cu raspuns gresit.

Vrei sa schimbi directia de mers spre dreapta. Cum procedezi?
a) ...
b) ...
c) ...


Aici nu raspunsurile sunt problema, ci faptul ca panoul suplimentar de sub indicatorul de prioritate nu exista. "Oi sta prost cu memoria", mi-am zis, si m-am pus pe cautat in Codul Rutier, l-am cautat pe Google... Inca il mai caut. Pana una-alta sunt nevoit sa cred ca l-au pus acolo extraterestrii. Pentru a testa vigilenta "organului".

Iar daca tot suntem la capitolul semne de circulatie, iata si un non-sens al acestor indicatoare. Tocmai am raspuns gresit la o intrebare din chestionar datorita faptului ca am interpretat corect indicatorul al 3-lea, cel patrat pe galben. Dar iata ce semnifica fiecare din urmatoarele indicatoare, conform Codului Rutier:
drum ingustat pe partea stanga terminarea benzii de circulatie din stanga partii carosabile drum ingustat temporar pe partea stanga

Una dintre variantele de raspuns pentru sensul vietii indicatorului #3 era "terminarea benzii de circulatie din stanga partii carosabile". Am bifat-o, ca doar indicatorul este identic cu cel permanent, albastru, iar sensul temporar al primului era subinteles din culoarea sa galbena. Semnele de circulatie galbene indica totdeauna schimbari temporare in zona carosabilului cauzate de lucrari. Dealtfel, triunghiul galben este varianta temporara a celui alb, si logic era ca...

Ei bine, logic nelogic, important este ca indicatorul #3 nu-i varianta temporara a celui albastru, neindicand terminarea provizorie a benzii... Nu! Indicatorul #3 este echivalentul triunghiului galben, avand ambele acelasi sens. Stupid, nu?... Imi spune si mie cineva un banc bun cu politisti, va rog?

O mai urma.


Stefan M.
PE ACEEASI TEMA : auto, trafic rutier, legi, institutii
NUME
E-MAIL
WWW
CUVANT
introdu cuvantul de validare
RECOMANDATE
... unde este Dumnezeul vostru?
Omul este cea mai spurcata specie din Univers. Nu exagerez. N'o spun pentru a starni curiozitati, ci pentru ca este purul adevar. Veti avea chiar voi opinii mai dure (...)
George Carlin - The American Dream
"Proprietarii acestei tari nu vor cetateni bine informati si bine educati capabili sa gandeasca critic. Nu vor oameni care sa fie destul de destepti pentru a sta la masa in bucatarie si a-si da seama cat de rau sunt calcati in pi- cioare de un sistem care i-a inselat in urma cu 20 de ani."
CELE MAI CITITE
Cumpara o stea pentru cineva drag (...)
Ultima moda printre romanticii incurabili din Romania este situl CumparaoStea.ro unde -- ati ghicit! -- se vand stele verzi. Aici, pentru numai 250 de lei, vesnicii (...)
Turistul blocat in Bucegi a fost salvat. Eu am...
Cazul bucuresteanului de 29 de ani care a fost salvat saptamana trecuta dupa ce s-a ratacit in Muntii Bucegi mi-a adus aminte ca si eu am trecut candva printr-o (...)
Japonezii prefera relatiile interumane in locul...
"Mentalitatea japonezilor este prima piedica in calea raspandirii crestinismului in Japonia." Cam asa se pune problema intr-o revista de opinie crestina. Ma revolta (...)
Status Pimp este o teapa?
Daca te tenteaza sa intrii in reteaua Status Pimp pentru a obtine un venit suplimentar depunand un efort minim, trebuie sa stii ca minime sunt si (...)
 
despre / contact / index / 2009-2017 © StatuiaNuda.ro
design design