design
cont nou
web design logo
sageata sus
read feed rss acasa stiri din politica stiri din economie stiri din societate stiri din sanatate descopera stiri mondene stiri diverse stiri externe design
parfumuri
design

Coca-Cola invinge un Pepsi preocupat de actiuni caritabile.

design
design
18 Mar. 11 | PERSONAL
In rivalitatea veche de aproape un secol dintre Pepsi si Coca-Cola, anul 2011 are o insemnatate aparte. Pepsi a coborat pentru prima oara pe pozitia a 3-a in topul vanzarilor de bauturi carbogazoase pe piata americana, cedand pozitia a 2-a unui alt produs al companiei Coca-Cola: Diet Coke.
ZOOM & GALERIE
In 2009, lidera incontestabila a segmentului de piata in SUA a fost Coca-Cola, cu o cota de 17%, urmata de Pepsi si Diet Coke, ambele cu o cota de aproape 10%, insa usor departajate. Statistica a inclus si vanzarile facute la dozator in restaurantele de tip fast-food, unde Coca-Cola este mai extinsa decat Pepsi.

In 2010, PepsiCo a adoptat o strategie de marketing indrazneata, renuntand sa mai promoveze gama de produse Pepsi prin intermediul reclamelor TV. De asemenea, produsele nu au fost promovate nici in timpul finalei NFL, Super Bowl, cel mai popular eveniment sportiv american. In schimb, compania a lansat Refresh Project, un proiect caritabil desfasurat online prin intermediul caruia a finantat cu 20 de milioane USD o serie de "idei proaspete care pot schimba lumea". Ideile, propuse exclusiv de public, au fost dezbatute si intr-un final evaluate de acesta prin 85 de milioane de voturi inregistrate. Insa miscarea facuta de PepsiCo nu i-a adus acesteia niciun avantaj. Din contra, statisticile recente arata ca in acelasi an 2010 vanzarile de Pepsi au scazut cu 2,6%, suficient pentru ca podusul sa fie depasit in topul vanzarilor de Diet Coke, puternic promovata la ultimele cinci gale ale Premiilor Oscar. La randul ei, Coca-Cola clasica a fost nelipsita din pauzele publicitare la ultimele cinci editii ale Super Bowl.

Iata care au fost cele mai bine vandute 10 bauturi racoritoare carbogazoase pe piata din SUA in anul 2010:

Coca-Cola
Diet Coke
Pepsi
Mountain Dew
Dr Pepper (vi-l recomand, disponibil in reteaua de magazine Mic.ro)
Sprite
Diet Pepsi
Diet Mountain Dew
Diet Dr Pepper
Fanta

Statistica a determinat PepsiCo sa isi reia campaniile clasice de promovare in incercarea de a recupera procentul de piata pierdut de Pepsi si Diet Pepsi, fara insa a renunta la proiectul Refresh Project. Luna trecuta, PepsiCo a revenit la cea de a 45-a editie a Super Bowl pentru a promova Pepsi Max, produs concurat de Coca-Cola Zero.

Informativ, editia din acest an a finalei campionatului de fotbal nord-american a fost gazduita de orasul Dallas si a fost transmisa de canalul de televiziune Fox. In timpul finalei, Fox a incasat 3 milioane de dolari pentru 30 de secunde de reclama, adica 100.000 de dolari per secunda. Fox a incasat in acea zi 250 de milioane USD din vanzarea spatiului publicitar.

Oamenii vor paine si circ.

Raspunsul oarecum negativ al pietei americane la campania Refresh Project imi intareste convingerea ca, exceptand situatiile extreme, fireste, receptivitatea majoritatii omenilor la ideea de bine comun este nula, si ca sunt putini cei care nu doar se incanta, ci si raspund pozitiv la un astfel de stimulent. Fiind mai degraba dispus sa se conformeze unor tipare superficiale impregnate prin diferite canale, omul de rand nu se ghideaza nici macar dupa ideea de bine personal. Asadar, de ce ne-am astepta la mai mult?

Convingeri personale.

Am un deosebit respect pentru campania umanitara a PepsiCo, desi stiu ca este doar o alta unealta de marketing. In plus, sumele de bani investite in proiectul Refresh Project sunt infime pentru un astfel de gigant, si sunt un maruntis comparativ cu sumele economisite de PepsiCo prin abandonarea campaniilor publicitare TV. Insa este si acesta un inceput, iar speranta mea este ca el sa devina pe rand o moda printre marile companii, un prinicipiu, iar in cele din urma un model impus oricarei initiative economice private.

Discutand recent cu un amic despre mediul de afaceri din Romania, mi-am exprimat opinia ca impozitul pe profit nu poate fi niciodata "prea mare". Amicul meu a protestat, fireste. Insa voi ramane totdeauna adeptul ideii ca din profitul unei firme, cat timp nu este reinvestit, si in completarea taxelor si impozitelor deja existente, un patron trebuie sa fie obligat sa investeasca un anumit procent intr-un proiect social la alegere. Propriu sau nu. Omul nu s-a nascut patron, nu e musai sa devina unul, si este liber sa isi aleaga orice alta activitate daca afacerile il atrag doar in conditiile in care poate pastra cat mai mult pentru el -- eventual totul.

Voi dezvolta ideea intr-un articol separat pe care il voi posta aici.

PepsiCo

Informativ, tot in cadrul vesnicei rivalitati dintre Pepsi si Coca-Cola, topul incasarilor generale ale companiilor mama este net dominat de PepsiCo., proprietara si a Frito Lay, cu o cota de 59% din piata americana de snack-food, Quaker Foods, Tropicana, Gatorade, Taco Bell, KFC si Pizza Hut.

Stefan M.
PE ACEEASI TEMA : economie, extern, bauturi
NUME
E-MAIL
WWW
CUVANT
introdu cuvantul de validare
RECOMANDATE
... unde este Dumnezeul vostru?
Omul este cea mai spurcata specie din Univers. Nu exagerez. N'o spun pentru a starni curiozitati, ci pentru ca este purul adevar. Veti avea chiar voi opinii mai dure (...)
George Carlin - The American Dream
"Proprietarii acestei tari nu vor cetateni bine informati si bine educati capabili sa gandeasca critic. Nu vor oameni care sa fie destul de destepti pentru a sta la masa in bucatarie si a-si da seama cat de rau sunt calcati in pi- cioare de un sistem care i-a inselat in urma cu 20 de ani."
CELE MAI CITITE
Cumpara o stea pentru cineva drag (...)
Ultima moda printre romanticii incurabili din Romania este situl CumparaoStea.ro unde -- ati ghicit! -- se vand stele verzi. Aici, pentru numai 250 de lei, vesnicii (...)
Turistul blocat in Bucegi a fost salvat. Eu am...
Cazul bucuresteanului de 29 de ani care a fost salvat saptamana trecuta dupa ce s-a ratacit in Muntii Bucegi mi-a adus aminte ca si eu am trecut candva printr-o (...)
Japonezii prefera relatiile interumane in locul...
"Mentalitatea japonezilor este prima piedica in calea raspandirii crestinismului in Japonia." Cam asa se pune problema intr-o revista de opinie crestina. Ma revolta (...)
Status Pimp este o teapa?
Daca te tenteaza sa intrii in reteaua Status Pimp pentru a obtine un venit suplimentar depunand un efort minim, trebuie sa stii ca minime sunt si (...)
 
despre / contact / index / 2009-2017 © StatuiaNuda.ro
design design