design
cont nou
web design logo
sageata sus
read feed rss acasa stiri din politica stiri din economie stiri din societate stiri din sanatate descopera stiri mondene stiri diverse stiri externe design
parfumuri
design

Nobletea obliga: Google si FaceBook vin in ajutorul Japoniei.

design
design
16 Mar. 11 | PERSONAL
Despre situatia din Japonia sunt putine lucruri de comentat, si foarte multe de relatat. N'aveam sa abordez acest subiect greu accesibil chiar si ziaristilor de profesie, insa m-am razgandit atunci cand Google s-a dat in spectacol "activand" o asa-numita "celula de criza" pentru Japonia.
ZOOM & GALERIE
Nu vreau sa vorbesc despre ceea ce se intampla in Japonia, pentru ca subiectul ma depaseste, ci despre o chestiune legata de situatia creata acolo. Mai exact, despre siturile Google, FaceBook, Skype, Twitter, MySpace si Apple iTunes care, fie pentru ca s-au luat prea in serios, fie pentru ca "nobletea obliga", au gasit ca este de datoria lor sa intervina in drama Japoniei. Printre alte servicii si informatii, siturile le ofera utilizatorilor posibilitatea de a dona bani online pentru ajutorarea sinistratilor din Japonia.

Nu am nicio indoiala ca stafurile acestor situri sunt formate din oameni sensibili la suferinta japonezilor, insa modul in care s-au implicat ca organizatii publice denota faptul ca prioritara in intreaga poveste este propria lor imagine. Iesirea la rampa este formala, fiind rezultatul firesc al competitiei existente intre gigantii platformelor de informare si interactiune umana. Ei nu isi permit sa lipseasca de pe scena unui eveniment de amploare globala care tocmai asa ceva produce; oferta si cerere de informatie si interactiune umana. Este o miscare de marketing care in contextul actual se intampla sa serveasca unei cauze umanitare.

Superficial

Despre implicarea acestor situri am aflat din paginile unor servicii de stiri. Iar asta nu pentru ca n'as mai fi accesat Google, de exemplu, ci pentru ca in paginile Google nu exista nicio referire la Japonia. Exceptie face Google.com, dedicat cetatenilor SUA si accesibil mai degraba lor datorita setarilor prin care Google redirectioneaza vizitatorii catre paginile aferente tarilor de unde provin (ex. Google.ro). In plus, chiar si pe Google.com trimiterea este facuta intr-o doara, printr-o linie de text de aceeasi marime si culoare cu restul informatiilor afisate in pagina, in timp ce in amintirea oricarui alt eveniment -- istoric sau traditional -- Google isi schimba logoul. Spre exemplu, iata logoul Google afisat cu ocazia Martisorului din 1 martie.

Situatia este aceeasi si in cazul siturilor FaceBook, Twitter si MySpace, in ale caror pagini de primire nu exista nicio trimitere la Japonia. Pagina Skype.com este singura unde lucrurile stau altfel, vizitatorilor sai neputandu-le scapa din vedere un banner dedicat Japoniei care ocupa jumatate din pagina. Bannerul promoveaza seriviciul de donatii catre Crucea Rosie Japoneza si informeaza despre gratuitatea in zona afectata a serviciilor Skype de telefonie si WiFi -- servicii altfel taxabile.

De asemenea, cu exceptia companiei Skype care a facut totusi o oarecare concesie financiara, nu am auzit nimic despre o eventuala donatie in bani facuta de vreuna dintre celelalte companii. Atunci cand au lansat serviciile de donatii, fiecare dintre aceste companii ale caror cifre de afaceri sunt de ordinul miliardelor de dolari putea fi prima care sa puna ceva in buzunarul gol, inainte ca omul de rand sa o faca.

Inutil

Intreg tam-tamul creat de Google si compania nu serveste de fapt nimanui altcuiva decat lor insele. Judecand la rece, serviciile oferite de aceste companii sunt inutile. Ma indoiesc ca vreunul dintre supravietuitorii aflati sub molozul lasat in urma de tsunamiul japonez si-ar deschide calculatorul pentru a intra pe Skype sa isi contacteze rudele, sau pentru a le lasa mesaje pe FaceBook: "Draga mama, imi tot pica netu'. S-ar putea sa fie din cauza peretelui care la cutremurul de mai devreme a cazut pe cablu. Cred ca l-a sectionat. Daca nu, atunci sigur este de la apa de mare din router. Cand iti vezi mesajul, suna-ma pe Skype ca zilele astea e gratis."

Pretentioasa "celula de criza" infiintata de Google (v. serviciul Person Finder) este utila exclusiv datorita faptului ca atunci cand te numesti Google si te auto-inviti in scena atragi negresit o buna parte din persoanele care au nevoie de suport tehnic; insa unul pe care l-ar fi gasit oricum prin intermediul organizatiilor umanitare de profil (ex. Crucea Rosie). De asemenea, nu cred ca paginile speciale FaceBook si canalele Twitter dedicate temei Japoniei servesc altcuiva decat acelorasi gura-casca care ingroasa randurile prin intersectii de fiecare data cand are loc un accident.

Person Finder este un serviciu adresat celor care detin sau solicita informatii despre persoanele date disparute in Japonia. "Dupa ce Crucea Rosie nu a mai fost capabila sa primeasca cereri de a localiza familii in Japonia, Google si-a setat pagina Person Finder, unde oricine poate introduce numele persoanei pe care o cauta", informeaza Wall-Street. Asadar, Crucea Rosie nu mai poate procesa numeroasele cereri venite de la populatie, insa le poate procesa pe cele 300.000 inregistrate deja la Google. Absurd! Cererile puteau fi inregistrate fara nicio problema de Crucea Rosie, cel putin in acelasi mod in care a facut-o Google, care precizeaza ca nu verifica nicio informatie introdusa de utilizatori. Cat despre comunicarea online, ea nu necesita niciun separeu ieftin creat de FaceBook din cateva clickuri ale unor programatori.

Intr-un mod simplu si elegant, Yahoo a preferat sa aminteasca de situatia Japoniei printr-un "Japan Relief" inscris sub propriul logo. Asadar perfect vizibil. Prin click, utilizatorii sunt directionati catre un articol Yahoo care contine informatii concise despre organizatiile umanitare care colecteaza donatii pentru ajutorarea sinistratilor japonezi.

Stefan M.
PE ACEEASI TEMA : cutremure, japonia, internet
NUME
E-MAIL
WWW
CUVANT
introdu cuvantul de validare
RECOMANDATE
... unde este Dumnezeul vostru?
Omul este cea mai spurcata specie din Univers. Nu exagerez. N'o spun pentru a starni curiozitati, ci pentru ca este purul adevar. Veti avea chiar voi opinii mai dure (...)
George Carlin - The American Dream
"Proprietarii acestei tari nu vor cetateni bine informati si bine educati capabili sa gandeasca critic. Nu vor oameni care sa fie destul de destepti pentru a sta la masa in bucatarie si a-si da seama cat de rau sunt calcati in pi- cioare de un sistem care i-a inselat in urma cu 20 de ani."
CELE MAI CITITE
Cumpara o stea pentru cineva drag (...)
Ultima moda printre romanticii incurabili din Romania este situl CumparaoStea.ro unde -- ati ghicit! -- se vand stele verzi. Aici, pentru numai 250 de lei, vesnicii (...)
Turistul blocat in Bucegi a fost salvat. Eu am...
Cazul bucuresteanului de 29 de ani care a fost salvat saptamana trecuta dupa ce s-a ratacit in Muntii Bucegi mi-a adus aminte ca si eu am trecut candva printr-o (...)
Japonezii prefera relatiile interumane in locul...
"Mentalitatea japonezilor este prima piedica in calea raspandirii crestinismului in Japonia." Cam asa se pune problema intr-o revista de opinie crestina. Ma revolta (...)
Status Pimp este o teapa?
Daca te tenteaza sa intrii in reteaua Status Pimp pentru a obtine un venit suplimentar depunand un efort minim, trebuie sa stii ca minime sunt si (...)
 
despre / contact / index / 2009-2017 © StatuiaNuda.ro
design design