design
cont nou
web design logo
sageata sus
read feed rss acasa stiri din politica stiri din economie stiri din societate stiri din sanatate descopera stiri mondene stiri diverse stiri externe design
parfumuri
design

Turistul blocat in Bucegi a fost salvat. Eu am fost abandonat.

02 Sep. 10 | PERSONAL
Cazul bucuresteanului de 29 de ani care a fost salvat saptamana trecuta dupa ce s-a ratacit in Muntii Bucegi mi-a adus aminte ca si eu am trecut candva printr-o experienta asemanatoare. De la 955, insa, mie mi s-a spus ca nu pot fi ajutat si mi s-a inchis telefonul.
ZOOM & GALERIE
La inceputul saptamanii trecute, un bucurestean in varsta de 29 de ani s-a aventurat pe traseul "Magheru" din Muntii Bucegi, iar in jurul orei 21:00 a ramas blocat deasupra unei saritori. Barbatul a apelat telefonic Serviciul de Salvamont, insa, neputand oferi salvamontistilor detalii despre locul in care se afla, a fost gasit abia dupa 15 ore de cautari.

Acum 6 ani...

In vara lui 2004, impreuna cu cativa prieteni facusem un obicei din a ne hotari sa plecam la munte la primele ore ale diminetii, dupa o noapte petrecuta intr-o terasa. La munte ajungeam imbracati cu hainele de oras, neechipati, insa asta nu ne-a oprit niciodata sa urcam la pas la Varful Omu, Cabana Babele etc. Ultima astfel de urcare am facut-o impreuna cu un amic. Ne propusesem sa ne intoarcem la Bucuresti in aceeasi zi, pentru ca nu ne ramasesera bani si pentru cazare. Spre finalul urcarii, insa, o ploaie torentiala ne-a dat planul peste cap; a trebuit sa ne adapostim sub o stanca pentru cateva ore, iar cand ploaia a incetat am reluat urcarea doar pentru a fi suprinsi de o noua furtuna. Ultima portiune de traseu am parcurs-o fara a mai avea unde sa ne adapostim, si am fost udati pana la piele.

Am ajuns la Cabana Babele la o ora prea tarzie pentru a mai incepe coborarea, mai ales pe un teren devenit foarte alunecos. In plus, hainele ne musteau de apa. Problemele au inceput sa apara spre seara, atunci cand cabanierii ne-au cerut fie sa achitam cazarea, fie sa parasim cabana, refuzandu-ne stationarea gratuita in hol. Pe cabanieri nu i-am placut de cum i-am vazut. Erau niste indivizi la vreo 35 de ani, suspect de tacuti, cu un crac al pantalonului sumecat pana la jumatatea gambei, si cu o cautatura salbatica si nu prea; mai degraba perversa. Pareau a fi niste cocalari care s-au retras in varful muntelui pentru a nu fi gasiti de te miri cine.

Putin inainte de miezul noptii am fost dat afara din cabana. Cum a reusit amicul meu sa ramana in cabana este o alta poveste. Intr-o prima faza, am cautat adapost la telecabina din apropierea cabanei, insa aici am dat peste un alt ciudat. Paznicul telecabinei era un tip cu o atitudine agresiva, se exprima vulgar, vorbea tare si gesticula mult. Cand i-am cerut ajutorul m-a intrebat "ce stiu sa fac" pentru a ma primi inauntru. Intr-un tarziu, vazandu-ma revoltat, individul s-a oferit sa-mi puna "o vorba buna" la cabanieri si ne-am indreptat spre cabana. Acolo, paznicul s-a aliat cu cabanierii pentru a ma intimida apeland la diferite amenintari. Pe cabanieri ii deranjasem de mai devreme, pentru ca insistasem ca regula muntelui nu permite ca un om sa fie lasat noaptea in afara cabanei; iar ei au insistat ca pot face ce vor.

Pe mine au refuzat sa ma salveze.

M-am vazut obligat sa cobor muntele in toiul noptii, si am urmat drumul de acces pentru autoturisme. Drumul era luminat vag de Luna, zona era despadurita, insa nu vedeam la mai mult de 50-100 de metri in jur -- in functie de relief. Curand am inceput sa ma tem. Pe telefon aveam credit doar pentru un SMS care la acea ora era inutil, dar mi-am amintit ca apelurile de urgenta sunt gratuite si am sunat la politie -- la 955. Serviciul 112 inca nu aparuse. Nici baterie nu prea mai aveam la telefon, insa am apucat sa le explic politistilor tot ce se intamplase; am apucat sa-i sun de doua ori chiar, dat fiind faptul ca la primul apel mi s-a spus ca nu pot fi ajutat si mi s-a inchis telefonul. In timpul celui de al doilea apel mi-a cedat bateria.

Mi-am continuat coborarea.

Dupa putin timp am auzit latrand in departare niste caini ciobanesti care, am bagat de seama, se tot apropiau. Auzisem undeva ca in astfel de situatii trebuie sa strigi dupa cioban, asa ca m-am pus pe strigat -- mai ales pentru ca pe platou nu exista vreun copac in care sa ma pot catara pentru a ma feri. Dupa cateva minute am vazut urcand din vale cativa caini ciobanesti, niste dihanii mari cat un urs care m-au inconjurat la o distanta de cativa metri. In afara conturului lor, tot ce puteam vedea din acesti caini erau ochii si dintii care straluceau la lumina Lunii. A fost o scena de filme horror. Cainii latrau, maraiau si se manifestau agresiv. La fiecare cateva minute se mai apropiau cu un pas, iar ciobanul nu parea sa ma fi auzit.

Cainii au ajuns langa mine dupa o vreme; erau atat de aproape incat le simteam respiratia in obraz. Stateam pe vine, cumva aplecat pe spate; picioarele imi erau, propriu-zis, sub caini si eram mai mult decat terifiat -- imi vedeam moartea cu ochii. Ciobanul a aparut in ultima clipa, exact atunci cand cainii aveau sa ma atace. Daca apuca sa atace unul, atacau toti. Insa ciobanul a aparut. Era un prichindel caruia cainii ii veneau pana la umar, si care cu un singur fluierat a facut din aceste bestii niste catei nevinovati care s-au retras imediat dand din coada.

Am simtit ca m-am nascut din nou! Insa starea de euforie m-a parasit atunci cand ciobanul mi-a spus ca la nici jumatate de ora distanta voi intalni haite de lupi. L-am rugat pe cioban sa ma gazduiasca la stana pana la ziua, insa el m-a refuzat. Iar de lupi am dat dupa putin timp, intr-adevar; cand i-am auzit de departe m-am culcat la pamant si nici sa respir n'am mai avut curaj. Lupii s-au tot auzit, iar eu am ramas in acea pozitie pana cand s-a crapat de ziua si am putut continua coborarea.

Eram intr-atat de obosit incat adormeam in timp ce coboram; coboram si dormeam in acelasi timp. Ma trezeam din cand in cand. In stanga aveam peretele muntelui, in dreapta erau vai abrupte in care nici azi nu inteleg cum de nu m-am pravalit. La un moment dat am trecut pe langa cabana "Cuibul cu Dor", apoi am iesit intr-un drum serpuit care m-a dus in Sinaia. In gara a trebuit sa suport privirile oamenilor care ma iscodeau ca pe un aurolac; unii chiar afisau in coltul gurii un zambet ironic. Eram, ce-i drept, intr-o stare jalnica si mancam dintr-o conserva pe care o desfacusem cu cheile de la casa. La buticul din vecinatatea garii aveau si conserve cu cheita de desfacut, insa costau mai mult decat cei 20.000 de lei pe care ii mai aveam la mine.

In tren am intalnit cei mai intelegatori "nasi" cu putinta. Din cateva cuvinte au inteles totul. Nu s-au asteptat la nicio atentie din partea mea, mi-au oferit un compartiment gol si mi-au zis ca pana la Bucuresti nu ma va deranja nimeni -- pot dormi linistit. Am ajuns acasa seara, iar hainele imi erau inca ude si miroseau.

Ideea e ca pe mine m-au lasat singur pe munte... Inca ii aud vocea dobitocului care mi-a raspuns la 955 si care mi-a explicat ca el nu poate face nimic pentru mine.

Stefan M.
PE ACEEASI TEMA : institutii, societate, turism
#6. eu
trimis la 02.06.11, ora 22:15
de toata prastia sunt brasvenii
#5. Matei Stefan the second
trimis la 10.10.10, ora 11:23
Asa se intampla cand,esti nesabuit...Cand se pleaca pe munte,fara nici cea mai mica idee,despre ce inseamna muntele...Mai ales cand se pleaca ...Cat or fii ei de Bucegii pot sa iti dea de furca,mai ales,cand nu cunosti minimul de trasee,si CAND NU AI ECHIPAMENT. Si de ce sa nu o spun pana la capat,cand se pleaca din carciuma...Cu 5 beri la bord toti suntem muntomani ! Gresit ! De multe ori poate costa viata. Asta ca o mica morala.Am bautut ceva Bucegii la viata mea si pot sa spun,ca escapada voastra,va putea costa viata (cine nu a facut-o ? ca sa fiu sincer pana la capat) .In al doilea rand,la cabana trebuia OBLIGATORIU,SA VA CAZEZE ! Legile Internationale ale muntelui ,prevede clar asta ! Si nu in ultimul rand,nenea trebuia automat sa dea alarma la Salvamont (este un sistem special de comutare pentru Salvamont - era in perioada cand nu se inventase 112 in Romanica noastra). Felicitari ca ai rezista si sfatul meu este sa nu mai faci din astea !Daca tii la viata si de ce nu si a altora !

Robert Stefan Matei
#4. NeOm
trimis la 27.09.10, ora 22:35
=)) Am patit ceva asemanator, eram cu un prieten, dar ciobanii au fost cei care ne au gazduit, ne au dat mancare. Tot respectu, =)) noi mai aveam si ...parca 2 litri de tuica la noi, cred ca a contat si asta. Ne-a invatat un alt amic...ca cea mai buna moneda pe munte, este tuica romaneasca...daca ai palinca deja esti imparat.
Am fost incercuiti de "mioritici" ,de mai multe ori si tot asa... ne-au scapat ciobanii, la ei am mancat pentru prima data 'urda', foarte buna:D
#3. sira
trimis la 11.09.10, ora 16:43
m-au trecut fiori citind articolul...
#2. stef@n
trimis la 05.09.10, ora 15:12
@ KomBineL // Mai bine intrebau direct; "domne, da' de ce ati sunat?"... "Pai, stiti, am sunat pentru ca sunt singur cuc noaptea pe munte si ma plictisesc. In curand o sa raman chiar izolat, ca ma lasa bateria la telefon. Pana una-alta poate apucam sa jucam un Fazan. Zi repede alfabetul."
#1. KomBineL
trimis la 04.09.10, ora 19:41
LOL e f. tare faza:) wtf!! eu sunt curios pentru ce era nenea ala la munca. ....sa raspunda la telefoane, dar ce fel de telefoane? daca erai o muiere cred ca statea mai mult la telefon cu tine.Eu cred ca omul era ocupat pe cealalta linie, sunase la 8989:))))))) nu avea chef de tine Le-ai facut reclamatie??b
NUME
WWW
CUVANT
introdu cuvantul de validare
RECOMANDATE
... unde este Dumnezeul vostru?
Omul este cea mai spurcata specie din Univers. Nu exagerez. N'o spun pentru a starni curiozitati, ci pentru ca este purul adevar. Veti avea chiar voi opinii mai dure (...)
George Carlin - The American Dream
"Proprietarii acestei tari nu vor cetateni bine informati si bine educati capabili sa gandeasca critic. Nu vor oameni care sa fie destul de destepti pentru a sta la masa in bucatarie si a-si da seama cat de rau sunt calcati in pi- cioare de un sistem care i-a inselat in urma cu 20 de ani."
CELE MAI CITITE
Cumpara o stea pentru cineva drag (...)
Ultima moda printre romanticii incurabili din Romania este situl CumparaoStea.ro unde -- ati ghicit! -- se vand stele verzi. Aici, pentru numai 250 de lei, vesnicii (...)
Turistul blocat in Bucegi a fost salvat. Eu am...
Cazul bucuresteanului de 29 de ani care a fost salvat saptamana trecuta dupa ce s-a ratacit in Muntii Bucegi mi-a adus aminte ca si eu am trecut candva printr-o (...)
Japonezii prefera relatiile interumane in locul...
"Mentalitatea japonezilor este prima piedica in calea raspandirii crestinismului in Japonia." Cam asa se pune problema intr-o revista de opinie crestina. Ma revolta (...)
Status Pimp este o teapa?
Daca te tenteaza sa intrii in reteaua Status Pimp pentru a obtine un venit suplimentar depunand un efort minim, trebuie sa stii ca minime sunt si (...)